Tehnike akustičnog klavira

Postoji više načina da se snimi akustični klavir nego što postoji klavira, što znači da ćete doći u situaciju da mnogo više eksperimentišete sa vašim specifičnim prostorom i instrumentom.

Prva stvar koju treba uzeti u obzirjeste sam klavir. Npr. ako želite da snimite zvuk klavira kao pozadinu rok melodije a vaš instrument nije podešen za to, onda to verovatno neće zvučati dobro. ” Rok klaviri “, naime, imaju mnogo čvršće čekiće od ” normalnih ” klavira i u principu zvuče jasnije. Slično tome, na ” Kimballu ” od 250 eura u dnevnoj sobi nećete dobiti onaj ubitačan koncertni zvuk.

Ako ste iskusan pijanista i pomalo ste se bavili poslovima u studiju, verovatno sve ovo već znate i spremni ste da potrosite novac (ako ga imate) za pravu opremu koja odgovara stilu muzike koju stvarate. Ukoliko ste ozbiljni, verovatno ste to i uradili.😉

Nakon odgovarajuće opreme, biće vam potreban i dobar mikrofon. Za rok, pop i R & B muziku, teško je nadmašiti dobar kondezatorski mikrofon ako imate nešto novca na raspolaganju. ” Neuman ” U 87 i U 89 i ” Shure ” SM81 odličan su izbor, ali nisu baš jeftini. “ Rode NT1 i NT2 mikrofoni možda su bolje rešenje za manje pare.

Dinamički mikrofoni su takođe dobri za ozvučavanje klavira, a ” Shure ” SM57 je praktično standard za ozvučavanje na bini. SM58 takođe takođe daju dobre rezultate, mada su podesniji za pevače nego za instrumente. Njihova veličina i šablon preuzimanja smanjuju ispuštanja* u onim situacijama tokom snimanja kada u isto vreme koristite više instrumenata.

* Tehnički govoreći, ” ispuštanje ” se dešava kada mikrofoni preuzmu signale sa izlaza drugih mikrofona. Rezultat često može biti mutan zvuk, povratna veza, a ponekad i uvođenje u miks faze ili faznog prekida.

Položaj mikrofofona za klavir od kritičnog je značaja. Za rok ili pop muziku, trebalo bi da mikrofon postavite što je moguće bliže mestu na kome čekići udaraju žice, a srcasti mikrofoni (kao npr. NT1 ili SM57) imaju najbolji šablon preuzimanja za ovu svrhu.

Ako mikrofone postavite blizu mesta na kome čekić udara žice, preuzeće se više dinamike početka udara svakog čekića, a početak je to što zvuku daje više ” probojnosti ” koja je potrebna za većinu rok-pop muzike. Da biste smanjili preuzimanje početka i ublažili zvuk, eksperimentišite sa pomeranjem mikrofona niže niz žice, sve dok ne pronađete mesto koje vam se sviđa.

Za klasičan klavir ili džez klavir, šablon sa više smerova radi malo bolje ukoliko žellite da sa klavirom uhvatite i zvuk prostorije, što je obično slučaj. Postavite mikrofon izvan klavira na otvorenoj strani da biste omogućili sobi i instrumentu da ” dišu “.

Idealno, dva mikrofona (npr. dva SM57) najbolje završavaju posao. Isprobano dobra tehnika je da pozicionirate zvuk jednog mikrofona strogo levo, a drugog strogo desno (pri čemu ćete proveravati u mono i slušati pažljivo da li se javljaju fazni prekidi). Kad je u pitanju džez klavir, posebnon ako i drugi muzičari sviraju u isto vreme, trebalo bi da mikrofon postavite malo dalje od klavira da biste uhvatili i živi miks u prostoru.

Nastaviće se…

About Bumbarowski

Pro Audio-Production Engineering Freak, Recording specialist, Recording - Production Advisor, Multi-instrumentalist (music artist), Studio musician, Home-Studio Owner, Software engineering pioneer user, Vintage gear fan, Musical Instruments collector..etc.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: